Dayan be gönlüm!. Bîçâre değilsin Yaradan sana yâr. Kimsesiz değilsin, yanında "Kimsesizler kimsesi" var! Biliyorum! Sığmazsın hiç bir yere bu sevdayla, dünya sana dar! Ama dayan gönlüm! Dayan ki her gecenin mutlaka bir sabahı var!.

Demedim mi?

 

 

Demedim mi?
Oraya gitme demedim mi sana,
seni yalnız ben tanırım demedim mi?
Demedim mi bu yokluk yurdunda hayat çeşmesi ben’im?

Bir gün kızsan bana,
alsan başını,
yüz bin yıllık yere gitsen,
dönüp kavuşacağın yer ben’im demedim mi?

Demedim mi şu görünene razı olma,
demedim mi sana yaraşır otağı kuran ben’im asıl,
onu süsleyen, bezeyen ben’im demedim mi?

Ben bir denizim demedim mi sana?
Sen bir balıksın demedim mi?
Demedim mi o kuru yerlere gitme sakın,
senin duru denizin ben’im demedim mi?

Kuşlar gibi tuzağa gitme demedim mi?
Demedim mi senin uçmanı sağlayan ben’im,
senin kolun kanadın ben’im demedim mi?

Demedim mi yolunu vururlar senin,
demedim mi soğuturlar seni.
Oysa senin ateşin ben’im,
sıcaklığın ben’im demedim mi?
Türlü şeyler derler sana demedim mi?
Kötü huylar edinirsin demedim mi?
Ölmezlik kaynağını kaybedersin demedim mi?
Yani beni kaybedersin demedim mi?

Söyle, bunları sana hep demedim mi?

 

Mevlana Celaleddin Rumi

 
""EY SEVGİLİ!SAYISIZ İSMİNİN AHENGİYLE CENNETİNE KAT BENİ,
 İHSANININ CAZİBESİYLE SENDEN BAŞKA HER ŞEYDEN UZAK TUT BENİ "

Image Hosted by ImageShack.us ALANINA EKLEMEK ISTERSEN BLOG ALA BAS SENIN OLSUN

          who's online    

Comments on: "Demedim mi?" (2)

  1. mehmet said:

    Kuşlar gibi uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7 den fazlaysa çookkk sevilenbirisisin demektir .Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır…Aynı dala tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir. Ayağınız yetişmese bile…Dans etmektir kolkala… küçük hediyeler almaktır… ve Kimi zaman aynı kalbi paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu söyleyebilmektir\’Dostlugun en büyük Armağan Bana\’> > > > > > > > >ARKADAŞ ile DOST KAVRAMI > > > > > > > > > >Arkadaş evinize geldiğinde misafir gibi davranır,> > > >Dost geldiğinde buzdolabını açıp istediğini alır.> > > >Arkadaş senin ağladığını görmez,> > > >Dostunun omuzu ise senin gözyaşlarınla ıslanır.> > > >Arkadaş davetine katılınca bir paket hediye ile gelir,> > > >Dost sana yardım etmek için erken gelir; toparlanman için geç gider.> > > >Arkadaş, onu o yattıktan sonra ararsan rahatsız olur,> > > >Dost neden bu kadar geciktiğini sorar, derdini anlatmak için,> > > >Arkadaş bir kavgadan sonra her şeyin bittiğini düşünür,> > > >Dost ise tekrar arar.> > > >Arkadaş senin daima onun arkanda olmanı ister,> > > >Dost ise her zaman senin arkandadır.> > > >Arkadaş zaaflarınızı öğrenir ve onları kullanabilir,> > > >Dost zevklerinizi öğrenir ve onlara hitap eder.> > > >Arkadaş zayıflıklarınızı bilirse başınıza kakar, > > > >Dost zayıflıklarınızı bilirse örtmeye çalışır.> > > >Arkadaş sizi ikinci görmek ister,> > > >Dost ikinciniz olmaktan şeref duyar> > > >Arkadaş sıkıntınız olmadığında yanınızdadır,> > > >Dost sıkıntınız olduğunda size koşar,> > > >Arkadaşlarınıza siz huzur vermeye çalışırsınız,> > > >Dostlarınız size huzur vermeye çalışır.> > > >Arkadaş bu mesajı okur ve siler,> > > >Dost okur ve dostlarına yollar…

  2. mehmet said:

    Nebi! Sana bakanların penceresinden ayırma beni… Efendimiz’i (sav) ağlatan ayet ….. Tefekkür, insana mahsus bir özelliktir. İnsan, tefekkür sayesinde diğer varlıklardan ayrılır ve üstün olur. Tefekkür ancak kalpte tasavvuru mümkün olan şeyler hakkında yapılabilir. Onun için, Allah’ın yarattığı varlıklar hakkında tefekkür mümkün; fakat Allah’ın zatı hakkındaki tefekkür mümkün değildir. Çünkü Allah hiçbir şekilde suret olarak vasıflandırılamaz ve şekil olarak hayal edilemez. Efendimiz (sav)’e en çok tesir eden ayetlerden biri, tefekkürle ilgilidir. İki kişi Hz. Âîşe (r.anhâ)’yı ziyaret etmişler. Onlardan biri, “Hz. Muhammed (sav)’de gördüğünüz etkileyici bir şeyi bize anlatır mısınız?” deyince, Hz. Âîşe (r.anhâ) şöyle demiştir: “Allah Rasûlü (sas) bir gece kalktı, abdest alıp namaz kıldı. Namazda çok ağladı. Gözlerinden akan yaşlar sakallarını ve secde esnasında yerleri ıslattı. Sabah ezanı için gelen Hz. Bilâl (ra), “Ya Rasulullah (sav)! Geçmiş ve gelecek bütün günahlarınız affedildiği halde, sizi ağlatan nedir?” deyince, O, “Bu gece Yüce Allah bir ayet indirdi. Beni bu ayet ağlatmaktadır” dedi ve ayeti okudu: “Muhakkak göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün birbiri ardınca gelişinde düşünen insanlar için elbette birçok dersler vardır.” (Âl-i İmrân, 3/190) Ondan sonra Rasulullah (sav), “Bu ayeti okuyup da üzerinde tefekkürde bulunmayan, düşünmeyen kişilere yazıklar olsun.” dedi. Bu ayette, tefekküre davet edilen akıl sahiplerinin durumunu açıklayan bir sonraki ayetin meâli de şöyledir: “ Onlar ki Allah’ı gâh ayakta divan durarak, gâh oturarak, gâh yanları üzere zikreder, göklerin ve yerin yaratılışı hakkında düşünürler ve derler ki: “Ey büyük Rabbimiz! Sen bunları gayesiz, boşuna yaratmadın. Seni bu gibi noksanlardan tenzih ederiz. Sen bizi o ateş azabından koru!” (Âl-i İmrân, 3/191) Bu gece sabaha kadar bir yağmur ağladı bir de ben…Gece ve sessizlik çekiyor beni içine kayboluyorum dehlizlerinde…Duvarlar yüzüme vuruyor acılarımı aynalarsa çokdan küsdü gözlerime…Merhamet diliyorum Allah\’ım Merhamet…YARABBİM ! \’\’Ya Yükümü Hafiflet…. Ya Da Bu Aciz Kuluna Güç Lutfet….

Yorum bırakın

Etiket Bulutu