Dayan be gönlüm!. Bîçâre değilsin Yaradan sana yâr. Kimsesiz değilsin, yanında "Kimsesizler kimsesi" var! Biliyorum! Sığmazsın hiç bir yere bu sevdayla, dünya sana dar! Ama dayan gönlüm! Dayan ki her gecenin mutlaka bir sabahı var!.

KUŞUN NASIHATI

adamın biri bir tarlakuşu avlamış idi. kuş ona beni tuttun ya. ne yapacaksın’ dedi

adam kesip yiyeceğim dedi. kuş ben semiz değilim .ne etim var ne budum. ne seni doyururum ne de derdine derman olurum.

gel beni. sal bende sana üç şey öğreteyim ki beni yemenden senin için daha hayırlıdır ama .birini elinde iken . diğerini.ağacın dalına kondoğumda sonuncusunuda. yükseldiğimde söylerim .

adam peki söyle bakalım dedi .

1. kuş adamin elinde iken elinde kaçırdığın şeye fazla üzülerek kendini helak etme dedi?? adam saldi

kuş uçtu ağacın dalına kondu ve ikinci nasihatini söyledi

.2. olmayacak şeylere inanip bel bağlama??
sonra iyice yükseldi ve adama ey ademoğlu yazık sana eğer beni kesse idin içimde 90 gr ağırlığında inci bulurdun dedi

adam iyice hayflanıp dövünmeye başladı sonra kuşa peki üçüncü nasihatini söyle dedi

..3. küş sen . ilk ikisini dinlemedin ki. diğerlerini söyleyeyim” sana elinde kaçırdığın şeye fazla üzülme dedim?? üzüldün .olmuyacak işe inanma dedim?? . inandin . benim içimde nasıl 90. gr.inci olur ki . bütün tüyüm. ettim ve kemiğim o kadar GeLmez dedi….

Yorum bırakın

Etiket Bulutu